Ukončení projektu
REALIZÁTOR A PARTNEŘI
Realizátorem projektu byla organizace Rada dětí a mládeže kraje Moravskoslezského kraje z.s. se sídlem v Ostravě. Jako střešní organizace máme dostatek kontaktů na organizace, které se v kraji věnují neformálnímu vzdělávání. Do projektu se celkem zapojilo 33 partnerů s finančním příspěvkem, přičemž šest partnerů z projektu odstoupilo (ZO ČSOP Lubno, Moravská Šipka, spolek, NA TROJANOVSKÉ PASECE, spolek, Otevřený rodič, z.s., Český rybářský svaz, z. s., místní organizace Jablunkov, Spolek POSEJDON).
Celkově tedy projektové aktivity realizovalo těchto 27 organizací:
"Kapradí", spolek
Andělé Stromu života pobočný spolek Moravskoslezský kraj
Celé Česko čte dětem o.p.s.
Centrum inkluze o.p.s.
DAKOTA, o.p.s.
Ekocentrum RS ČSOP Novojičínska
Elim Opava, o.p.s.
EUROTOPIA.CZ, o.p.s.
HRAcí DEskové Centrum Legie z.s.
Junák - český skaut, okres Opava, z. s.
Junák - český skaut, přístav Černý čáp Opava, z. s.
Junák - český skaut, středisko Kopřivnice, z. s.
Junák - český skaut, středisko Ostrá Hůrka Háj ve Slezsku, z. s.
Junák - český skaut, středisko Salvator Dolní Životice, z. s.
Kvalifikační a personální agentura, o. p. s.
Lesní mateřská škola Hrádeček, z.s.
Lesní mateřská škola U potůčku, z.s.
Lumpíkov z. ú.
Petrklíč help, z.s.
Pony klub Kobeřice, z.s.
Rada dětí a mládeže Moravskoslezského kraje, z. s.
Rizika internetu a komunikačních technologií, z.s.
Samostatný kmenový a klubový svaz Dakota, z.s.
Skrojek, z. s.
Spolek Dobro-vize
Za Opavu, z.s.
ZÁŽEH - zdravý životní styl a harmonie, z.s.
Vzhledem k rozmanitosti partnerů a území, ve kterém byl projekt realizován, probíhala komunikace a konzultace s partnery převážně individuálně, proběhlo ale i několik osobních setkání a konzultací. Komunikace probíhala jak osobní tak telefonickou nebo on-line formou.
HODNOCENÍ REALIZACE PROJEKTU
Projekt měl za cíl využít moderních vzdělávacích metod s důrazem na posílení schopností a dovedností pracovníků NNO. Těmito novými přístupy bylo snazší zaujmout a motivovat mládež k získávání dovedností potřebných pro odpovědné jednání a rozhodování v komplexním a nepředvídatelném světě. Díky tomuto projektu se pracovníci pracující s dětmi a mládeží zdokonalovali v nových výukových metodách a tématech. Díky realizaci projektu byla činnost partnerů značně zviditelněna veřejnosti. Projekt úspěšně naplnil své cíle, což zahrnovalo zlepšení neformálního vzdělávání a vzdělávání pracovníků nestátních neziskových organizací a dobrovolných pracovníků. Tímto byli motivováni k využití nabídky partnerských organizací a posílení svých kompetencí. Během projektu bylo realizováno několik aktivit, které iniciovaly nové činnosti a přilákaly nové zájemce a partnery. Ačkoli projekt čelil některým problémům, jak je popsáno níže, jeho realizace je považována za úspěšnou.
AKTIVITY PROJEKTU
V rámci projektu byly realizovány všechny klíčové aktivity. Partneři tak
reagovali na svoje aktuální potřeby a místní podmínky v rámci zkvalitňování
neformálního vzdělávání.
Konkrétně:
-
KA2. Vzdělávání pracovníků v neformálním vzdělávání - realizace do vzdálenosti 10 km – realizováno 342x
-
KA3. Vzdělávání pracovníků v neformálním vzdělávání - realizace ve vzdálenosti 10 a více km – realizováno 569x
-
KA4. Sdílení zkušeností pracovníků v neformálním vzdělávání bez financování osobních nákladů – realizováno 108x
-
KA5. Sdílení zkušeností pracovníků v neformálním vzdělávání s financováním osobních nákladů – realizováno 161x
-
KA6. Tandemové neformální vzdělávání bez financování osobních nákladů – realizováno 86x
-
KA7. Tandemové neformální vzdělávání s financováním osobních nákladů – realizováno 119x
-
KA8. Zavádění nových metod v neformálním vzdělávání bez financování osobních nákladů – realizováno 71x
-
KA9. Zavádění nových metod v neformálním vzdělávání s financováním osobních nákladů – realizováno 36x
-
KA10. Klub v neformálním vzdělávání – realizováno 62x
-
KA11. Projektový den v klubovně bez financování osobních nákladů –
realizováno 114x
-
KA12. Projektový den v klubovně s financováním osobních nákladů –
realizováno 351x
-
KA13. Projektový den mimo klubovnu – realizováno 219x
V rámci projektu tedy bylo realizováno celkem 2 240 aktivit.
PODMÍNKY REALIZACE
Projekt byl realizován v sídle realizátora a sídlech jednotlivých partnerů. Na realizace se podílel projektový tým ve složení:
-
Projektový manažer - řízení projektu ve všech jeho fázích... (pracovní poměr 1 plný úvazek)
-
Finanční manažer - řízení finančních zdrojů, nákladů, výnosů a cashflow projektu; strategické finanční plánování a controlling... (DPČ na 0,5 úvazku)
-
Koordinátor projektových aktivit - komunikace s partnery, evidence vzdělávacích akcí/nabídek, komunikace s realizačním týmem a příprava podkladů pro zprávy o realizaci, řízení změn v projektu, zajištění předání výstupů z projektu... (DPČ na 0,5 úvazku)
-
Asistenti koordinátora - příprava podkladů, archivace dokumentů; příprava pravidelných zpráv (hlášení), měsíčních výkazů... (3x DPP 0,25)
Komunikace projektového týmu probíhala osobně, telefonicky i on-line. Kompletní dokumentace projektu je uložena u realizátora projektu a rovněž u jednotlivých partnerů.
PUBLICITA
Publicita projektu byla zajištěna informacemi umístěnými na budově realizátora i na budovách či klubovnách partnerů. Informace byly umístěna rovněž na webových stránkách realizátora a projektu i partnerů.
INDIKÁTORY
Všechny stanové indikátory se podařilo naplnit. Konkrétně:
PROBLÉMY V PRŮBĚHU REALIZACE PROJEKTU
Během přípravy a provádění projektu se podařilo většinu rizik úspěšně eliminovat. Jedno z největších rizik, kterým jsme čelili, byla administrativní náročnost projektu, zejména u partnerů, kteří se angažovali na dobrovolnickém základě. Pravidelnými konzultacemi jsme však dokázali tato závažnější problémy vyřešit. Největším zásahem, který ovlivnil realizaci projektu, byla pandemie COVID-19, což mělo zásadní dopad na celý průběh. Mnoho aktivit bylo zastaveno nebo omezeno, zejména u menších partnerských organizací, které s pandemií čelily výzvám. Nicméně, díky prodloužení projektu, jsme dokázali většinu aktivit uskutečnit a přizpůsobit se nové situaci.
Děkujeme všem partnerům za jejich spolupráci a budeme se těšit na případně 2. výzvu projektu šablon.
Monitorovací zpráva 10 se blíží
Oznamujeme všem partnerům že 27. 4. 2023 je termín předložení poslední 10. monitorovací zprávy. Prosíme Vás o dodání podkladů do 15. 4. včetně. Děkujeme, tým šablon.

Plánované ukončení projektu a termín realizace projektu
Oznamujeme všem partnerům že 31. 3. 2023 bude náš projekt šablon ukončen. Pro vás to znamená mít všechny šablony realizované a náklady s nimi spojené vystavené do tohoto data. Pozdější datum není možno hradit z projektových prostředků. Předložení poslední monitorovací zprávy je plánováno na 27. 4. 2023. Děkujeme, tým šablon.
Monitorovací zpráva 9 se blíží
Oznamujeme všem partnerům že 29. 12. 2022 je termín předložení 9. monitorovací zprávy. Prosíme Vás o dodání podkladů do 20. 12. včetně. Děkujeme, tým šablon.

Upozornění na datum realizace šablon
Upozorňujeme všechny partnery, že realizace a s tím spojené náklady je možno pouze do 31. 3. 2023, po tomto datu nebude možné uznat ani realizaci šablony, ani účetní doklady. Naplánujte prosím své šablony do tohoto data. Děkujeme, tým šablon.
Monitorovací zpráva 8 se blíží
Oznamujeme všem partnerům že 26. 8. 2022 je termín předložení 8. monitorovací zprávy. Prosíme Vás o dodání podkladů do 20. 8. včetně. Děkujeme, tým šablon.

Volné šablony k dispozici
Vzhledem k neaktivitě, nebo nemožnosti realizovat přiřazené šablony, můžete se u týmu informovat na možnost realizovat některé šablony od jiných partnerů. Společně domluvíme jaké a v jakém počtu šablony je možno realizovat.
Děkujeme, tým šablon.
Monitorovací zpráva 7 se blíží
Oznamujeme všem partnerům že 2. 5. 2022 je termín předložení 7. monitorovací zprávy. Prosíme Vás o dodání podkladů do 23. 5. včetně. Děkujeme, tým šablon.
Monitorovací zpráva 6 se blíží
Oznamujeme všem partnerům že 29. 12. 2021 je termín předložení 6. monitorovací zprávy. Prosíme Vás o dodání podkladů do 20. 12. včetně. Děkujeme, tým šablon.
Kontrola MŠMT úspěšně za námi
S radosti oznamujeme, že týdenní kontrola realizace projektu, vedení projektové dokumentace, kontroly plateb a kontrola na místě u vybraných partnerů dopadla na výbornou a nebyly při ni shledány jakákoliv pochybení.
Kontrola MŠMT na místě
Ve dnech 10. - 13. 8. 2021 bude u partnerů a v sídle Radamoku probíhat kontrola na místě u vybraných šablon. Podrobnosti o kontrole, požadovaných dokumentech a termínech návštěvy jste již obdrželi dopředu e-mailem.
Monitorovací zpráva 5 se blíží
Oznamujeme všem partnerům že 30. 8. 2021 je termín předložení 5. monitorovací zprávy. Prosíme Vás o dodání podkladů do pondělí 23. 8. včetně. Děkujeme, tým šablon.

Uvolnění protipandemických opatření
Prázdniny se blíží a pro realizaci šablon se blíží ideální čas. Přestože došlo k uvolnění protiepidemiologických opatření, je stále nutné dodržovat základní pravidla, jejich výčet jste již obdrželi e-mailem.

Setkání rad dětí nad realizací šablon
Ve dnech 14. - 16. června se náš tým setká v Plzni s ostatními radami z celé ČR, abychom řešili vzájemné zkušenosti s realizací šablon. O našich výstupech vás budeme informovat.

Zpřísnění protiepidemiologických opatření
V těchto dnech řešíme další zpřísnění protiepidemiologických opatření, o jejich podobě a možnostech vás budeme informovat e-mailem.
